Nákladní dvounápravový úzkorozchodný vlečný tramvajový vůz TRENČIANSKÁ TEPLÁ
řada Jk 101 Hölak – Trencséntepliczi villamos vasut
Rok výroby: 1909, Výrobní číslo: 14261
Výrobce mechanické části vozu:
Magyár Waggon és gepgyár részvény társaság, Györ
Hmotnost: 3490 kg
Délka (přes spřáhla / skříň): 6350 / 5550 mm, Šířka: 2100 mm, Výška: 1720 mm
Pojezd: dvounápravový volnoosý, Rozvor: 2700 mm, Rozchod: 760 mm
Průměr dvojkolí: 700 mm, Brzdy: ruční osmišpalíková
Pro dopravu volně ložených nákladů měla místní dráha Trenčianská Teplá – Trenčianské Teplice od počátku provozu k dispozici i otevřený nákladní vůz řady Jk, který později byl dle schématu ČSD označen jako V/u 4430. Volnoosý pojezd tohoto vozu sestával ze dvou náprav s kluznými ložisky, odpruženými listovými péry. Plná kola byla oboustranně obrzděna, mechanická zdržová osmišpalíková brzda byla ovládána ručně. Spodek vozu tvořil nýtovaný ocelový rošt, dřevěné čelní stěny i bočnice měly ocelové sloupky z U profilů zasazené ve třmenech. Ve středu bočnic byla výklopná dvířka otevíraná směrem vzhůru a na jednom čele vozu se nacházela brzdařská plošina. Z důvodu rovnoměrného nápravového zatížení loženého vozu byly obě nápravy posunuty o 175 mm směrem k čelu bez plošiny. Tento nákladní vlečný vůz setrval v místě svého působiště až do roku 1983, kdy byl prakticky v původním stavu předán do sbírek Technického muzea v Brně.