Montážní automobil Praga S5T OSTROV, ŠKODA, n.p., Plzeň, závod Ostrov
Rok výroby: 1968, Výrobní číslo: 282079
Výrobce: Automobilové závody Letňany n.p.
Hmotnost 7 510 kg, Rychlost: 78 km/h
Celková délka: 7310 mm, Šířka: 2335 mm, Výška: 3530 mm
Pojezd: dvounápravový , Rozvor: 4090 mm, Rozchod: 1860 / 1650 mm
Brzdy: tlakovzdušná, ruční rohatková, motorová
Typ motoru: T-912-3, stojatý šestiválec s přímým vstřikem, chlazený vzduchem
Výr. č. motoru: 46884173, Výkon: 110 ks
Převodovka: čtyřistupňová mechanická
Od poloviny šedesátých let dvacátého století sloužily pro údržbu trolejového vedení skříňové automobily Praga S5T doplněné hydraulicky ovládanou montážní plošinou. Základem vozidla bylo šasi s kabinou sériově vyráběné v n.p. AVIA Letňany. Rám podvozku svařený z ocelových profilů byl uložen na dvou nápravách odpružených listovými pružinami. V přední části podvozku byl uložen stojatý řadový šestiválcový motor, chlazený vzduchem. Obsah válců průměru 110 mm byl při zvihu 130 mm celkem 7412 cm3. Motor o výkonu 110 ks poháněl přes čtyřstupňovou mechanickou převodovku spojenou s dvoustupňovou elektropneumaticky ovládanou redukční převodovkou zadní nápravu. Skříňová nástavba byla výrobkem n.p. Karosa, montážní plošinu typu MP-0301 dodával n.p. DOPRAVOSTROJ Bratislava. Skříňové automibily Praga S5T s montážní plošinou byly vyřazeny jiř na počátku osmdesátých let. Jediný dochovaný exemplář sloužil při údržbě trolejového vadení na zkušební dráze závodu Škoda Ostrov vedoucí z Horního Žďáru do cca 6 km vzdáleného Jáchymova. Vozidlo bylo po vyrobení převzato dne 18.prosince 1968 v kompletačním závodě n.p. AVIA v Ivančicích. Přestavba automobilu spojená s dosazením montážní plošiny výr. č. 008 se zdvihem 1,7 m a max. dosahem 5,1 m se uskutečnila v n.p. Dopravostroj, závod Trnava, dokončený montážní automobil byl provozovatelem převzat 22.7.1969.
Svému účelu sloužil až do července 2004, kdy došlo k zastavení výroby trolejbusů ve Škodě Ostrov. Automobil byl následně odprodán do sbírek TMB, jeho převzetí pracovníky muzea se uskutečnilo 1.10.2004 v souvislosti s účastí autobusu Škoda 706 RO na oslavách 50.výročí DP Karlovy Vary .