Autobus Karosa C744.24, Ústí nad Labem, Dopravní podnik Ústeckého kraje
Rok výroby: 1990, Výrobní číslo: 221
Výrobce: Karosa s.p., Vysoké Mýto
Hmotnost 13 800 kg, Rychlost: ? km/h
Celková délka: 17 355 mm, Šířka: 2500 mm, Výška: 3165 mm
Obsaditelnost (míst k sezení + stání): 60 + 70
Pojezd: třínápravový, Rozvor: 5600 + 6270 mm, Rozchod: 1953 / 1800 mm
Brzdy: tlakovzdušná, zajišťovací pružinová, motorová
Typ motoru: LIAZ ML 637, ležatý šestiválec, přeplňovaný, vodou chlazený
Výr. č. motoru: ?, Výkon: 189 kW
Převodovka: pětistupňová Praga 5 P 80.40
Myšlenka na vývoj československých kloubových autobusů se znovu objevila i při realizaci typové řady 700. Dovoz autobusů Ikarus 280 z Maďarska totiž zcela nepokrýval požadavky tuzemských provozovatelů Ještě v roce 1980 byl proto n.p. Karosa pověřen vypracováním záměru vývoje kloubového autobusu.
Vznikla tak nová koncepce kloubových autobusů Karosa, vyvíjených od roku 1981. Jako hnací agregát byl uvažován motor LIAZ ML 637 s automatickou převodovkou Praga 4 AB 110 nebo 5 AB 110. Zásadně bylo v první fázi projektu vylučováno použití mechanické převodovky, avšak problémy při vývoji nové automatické převodovky, vedly k jejímu uplatnění jak u prototypu z roku 1985, tak u sériově vyráběných linkových autobusů Karosa C744. Jako první byl v roce 1983 postaven prototyp linkového kloubového autobusu Karosa C744. V roce 1986 následovaly tři prototypy a o rok později,v říjnu 1987, bylo brněnskému ČSAD dodáno pět vozů ověřovací série. Sériová výroba se uskutečnila v letech 1988 až 1992, celkem bylo vyrobeno 324 kloubových linkových autobusů. Od roku 1992 pak byly vyráběny kloubové autobusy Karosa v městském provedení s automatickou převodovkou Voith.
Z hlediska konstrukce a výroby odpovídá provedení autobusů Karosa B744 v co největší míře sólo vozům typové řady 700. Vozidlo sestává ze dvou částí vzájemně spojených točnicí, z nichž každá je tvořena roštem, k němuž je přišroubována karoserie sestavená z bočnic, čela a střechy. Na pravé straně autobusu jsou troje výklopné dveře. V interiéru byla použita příčně uspořádaná polstrovaná sedadla potažená koženkou. Celková obsaditelnost autobusu je 130 osob, z toho 60 sedících. Přední náprava je s nezávisle zavěšenými koly lichoběžníkové konstrukce s rovnoběžnými rameny nestejné délky, střední vlečná náprava tuhá. Zadní hnací náprava typu Detva 11 N DKT 160 E má hypoidní rozvodovku a diferenciál Rockwell. Provozní brzda je vzduchotlaková dvouokruhová bubnová čelisťová, brzda zadního dílu je ovládána brzdičem přívěsu. Parkovací pružinová brzda je odbrzďována tlakem vzduchu.