Dvounápravový motorový tramvajový vůz BRNO
evid. č. 6 (řada evid. č. 6-7) Gesellschaft der Brünner elektrischen Strassenbahnen
Rok výroby: 1904, Výrobní číslo: 3393
Výrobce mechanické části vozu:
Brünn – Königsfelder Maschinenfabrik der Maschinen und Waggonbau Fabriks – A.G. in Simmering, vormals H.D. Schmidt, Brno – Královo Pole
Výrobce el. výzbroje:
Oesterreichische Union Elektrizitäts-Gesellschaft, Wien
Hmotnost: 11450 kg
Délka (přes spřáhla/skříň): 9060 / 8180 mm, Šířka: 2000 mm, Výška: 3290 mm
Obsaditelnost (míst k sezení + stání): 18 + 28
Pojezd: dvounápravový podvozek, Rozvor: 2000 mm, Rozchod: 1435 mm
Průměr dvojkolí: 820 mm, Brzdy: elektrodynamická + ruční
Typ trakčního motoru: GE 58, Výkon: 2 x 35 k
Regulace: odporová, 5+4 jízdních stupňů, 7 brzdových
Typ kontroléru: válcový OeUEG – B6-8
Další dva vozy evid. č. 6 a 7 byly v královopolské strojírně Lederer a Porges postaveny v roce 1904. Konstrukce skříně odpovídala předchozím pěti vozům – rošt z válcovaných ocelových profilů a dřevěná kostra vně oplechovaná, střecha s nástřeškem z dřevěných palubek kryta plátnem – čela vozu však již byla uzavřená. Dřevěná laťková sedadla byla opět příčná v uspořádání 2 + 1. Zůstal dvounápravový podvozek a provedení elektrické výzbroje s motory typu GE 58 o výkonu 35 k a kontroléry B 6-8. Rozjezdové a brzdové odpory byly pod vozem. Osvětlení vozu bylo elektrické, již včetně čelních návěstních svítilen. Tyčový sběrač proudu byl ve 30. letech nahrazen lyrovým. V letech 1906 až 1910 byly vozy postupně přelakovány, přičemž původní hnědý nátěr byl změněn na červeno – bílý.
Motorový vůz č. 6 sloužil v osobní dopravě do roku 1930, poté byl využíván jako služební. Když po roce 1939 vlivem válečného omezení automobilové dopravy výrazně vzrostla přepravní poptávka, byl opět po opravě zařazen do osobní dopravy a nasazován převážně na linku č. 5 z Komárova na Sadovou. Z provozu byl vyřazen roku 1954 a jeho skříň byla odprodána do Náměště nad Oslavou. V letech 1968 až 1969 v souvislosti se snahou Dopravního podniku města Brna zrenovovat k příležitosti 100 výročí MHD existující historické tramvaje byla skříň vozu č. 6 opět převezena do Brna. K renovaci tohoto vozu byl použit podvozek tehdy ještě existujícího služebního vozu 502 (ex evid. č. 5). Uveden byl do stavu odpovídajícímu období z 30. a 40. let.