Autobus Škoda 706 RO JIHLAVA, evid. č. 22 Dopravní podnik města Jihlavy
Rok výroby: 1947, výrobní číslo: 381448
Výrobce: J. Sodomka, továrna na karoserie, Vysoké Mýto
Hmotnost 8340 kg, Rychlost: 65 km/h
Celková délka: 10660 mm, Šířka: 2500 mm, Výška: 3150 mm
Obsaditelnost (míst k sezení + stání): 24 + 56
Pojezd: dvounápravový, Rozvor: 5400 mm, Rozchod: 1930 / 1824 mm
Brzdy: tlakovzdušná, ruční rohatková, motorová
Typ motoru: Š706, stojatý, šestiválcový, po reko na přímý vstřik, vodou chlazený
Výr. č. motoru: 30815, Výkon: 135 ks (99,2 kW)
Převodovka: pětistupňová mechanická
V roce 1947 byly postaveny první autobusy Škoda 706 RO s celokovovou karoserií trambusového typu. Vyráběny byly n.p. Avia Letňany a Továrnou na karoserie a vozidla J. Sodomka, později Karosa Vysoké Mýto. Vozy městského provedení měly v pravé bočnici dvoje čtyřkřídlové skládací dveře s elektropneumatickým ovládáním otevírající se směrem ven, u pozdějších vozů nahrazené dveřmi dvoukřídlými. K podlaze z palubek byl přišroubován rošt z dřevěných lišt, obložení stěn a stropu bylo provedeno sololitem. Sedadla byla příčná polstrovaná, uspořádaná 2+1, vedle zadních nástupních dveří bylo pevné stanoviště průvodčího. Karoserie autobusu spočívala na nízkorámovém podvozku zhotoveném ze dvou podélných vysokých lisovaných profilů vzájemně spojených příčníky, odpružení náprava bylo provedeno prostřednictvím půleliptických pružnic. V přední části podvozku byl uchycen čtyřdobý řadový šestiválcový motor s vířivou spalovací komorou, chlazený vodou. Na přelomu 50. a 60. let byly motory autobusů Š 706 RO rekonstruovány na přímý vstřik po vzoru novějšího typu RTO.
Sériová výroba autobusů RO pokračovala v padesátých letech převážně v n.p. Karosa a byla ukončena v roce 1957. Autobusy Škoda 706 RO nahradily většinu předválečných i válečných vozů a v pravidelném provozu se udržely do konce 60. let. V roce 1974 byl do TMB převezen jihlavský autobus evid. č. 122, využívány po demontáži sedadel jako služební vůz. Po několika letech marné snahy zajistit dodavatele pro provedení jeho generální opravy vůz odstaveny na volném prostranství v areálu MHD v Líšni značně zchátral a hrozila jeho fyzická likvidace. Renovace byla nakonec provedena přímo v depozitáři TMB brigádnicky členy Tramvajklubu v letech 1984 až 1988, generální oprava motoru se uskutečnila v roce 1992 v autobusových dílnách Grmelova DP města Brna. Po renovaci obdržel tento autobus jihlavské evid. č. 22, protože se z největší pravděpodobností jedná o první vůz tohoto typu dodaný do DP Jihlava již v roce 1947.